Audyt funkcjonowania procesów w firmie


Krótki opis idei audytu
Audytowanie procesów w firmie wskazuje na poprawne ich funkcjonowanie w danym
zakresie. Audyty można podzielić na 3 grupy: audyty systemowe ukierunkowane na cele,
odpowiedzialności i opisane procesy zarządcze w firmie, audyty procesu produkcji / usługi
ukierunkowane na weryfikacje procesów pod kątem strat / zysków przez pryzmat technologii
wykonania jak i stosowania się personelu do wykonywania odpowiednich zadań i audyty
produktu skupiające się charakterystykach mających wartość sprzedaży produktu bez wad.
Dodatkowymi audytami mogą być te ukierunkowane na spełnienie odpowiednich wymagań
prawnych, audyty skupiające się na porządku w różnych obszarach funkcjonowania, audyty
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz audyty związane z gospodarką odpadami
(środowiskowe).
Celem każdego audytu jest poszukiwanie zgodności z wymaganiami wewnętrznymi jak i tymi
stawianymi przez kontrahentów w łan cuchu dostaw. Wyniki z audytów przekładają się
wprost jako dane wejściowe do analizy przez najwyższe kierownictwo w firmie co z kolei
może wpływać na wprowadzenie poprawek czy inwestycji w obecnych procesach.
Korzyści z przeprowadzonej analizy:
- identyfikacja procesów organizacyjnych w filmie jak i ich wzajemnych przepływów
- weryfikacja dotychczasowych metod przeprowadzania kontroli / inspekcji wraz z
- analizą wyników wewnętrznych,
- identyfikacja „wąskich gardeł” w procesach zarządczych / produkcji/ usługi w firmie
- Wskazanie ewentualnych słabych punktów,
- rzeczywisty obraz zdefiniowanych procesów dla najwyższego kierownictwa.
Używane metody
- Proces audytu wg normy ISO 19011,
- Audyt procesowy na procesy produkcyjne / usługi,
- Audyt systemowy na zidentyfikowane przebiegi dokumentacji,
Podsumowanie
Raport z audytu podsumowujący elementy funkcjonowania procesów w firmie wraz z
rekomendacjami do ewentualnej poprawy.