Audyt funkcjonowania procesów w firmie


Krótki opis idei audytu

Audytowanie procesów w firmie wskazuje na poprawne ich funkcjonowanie w danym
zakresie. Audyty można podzielić na 3 grupy: audyty systemowe ukierunkowane na cele,
odpowiedzialności i opisane procesy zarządcze w firmie, audyty procesu produkcji / usługi
ukierunkowane na weryfikacje procesów pod kątem strat / zysków przez pryzmat technologii
wykonania jak i stosowania się personelu do wykonywania odpowiednich zadań i audyty
produktu skupiające się charakterystykach mających wartość sprzedaży produktu bez wad.
Dodatkowymi audytami mogą być te ukierunkowane na spełnienie odpowiednich wymagań
prawnych, audyty skupiające się na porządku w różnych obszarach funkcjonowania, audyty
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz audyty związane z gospodarką odpadami
(środowiskowe).

Celem każdego audytu jest poszukiwanie zgodności z wymaganiami wewnętrznymi jak i tymi
stawianymi przez kontrahentów w łan cuchu dostaw. Wyniki z audytów przekładają się
wprost jako dane wejściowe do analizy przez najwyższe kierownictwo w firmie co z kolei
może wpływać na wprowadzenie poprawek czy inwestycji w obecnych procesach.

Korzyści z przeprowadzonej analizy:

  • identyfikacja procesów organizacyjnych w filmie jak i ich wzajemnych przepływów
  • weryfikacja dotychczasowych metod przeprowadzania kontroli / inspekcji wraz z
  • analizą wyników wewnętrznych,
  • identyfikacja „wąskich gardeł” w procesach zarządczych / produkcji/ usługi w firmie
  • Wskazanie ewentualnych słabych punktów,
  • rzeczywisty obraz zdefiniowanych procesów dla najwyższego kierownictwa.


Używane metody

  • Proces audytu wg normy ISO 19011,
  • Audyt procesowy na procesy produkcyjne / usługi,
  • Audyt systemowy na zidentyfikowane przebiegi dokumentacji,

Podsumowanie

Raport z audytu podsumowujący elementy funkcjonowania procesów w firmie wraz z
rekomendacjami do ewentualnej poprawy.

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z ekspertami i zacznij działać już dziś!

Scroll to Top