Best Industry Solutions
POLITYKA PRYWATNOŚCI
W tym miejscu znajdują się informacje odnośnie zasad przetwarzania danych osobowych oraz w ramach funkcjonowania strony internetowej www.bissolutions.pl. W niniejszej polityce prywatności ujęte są również zasady działalności firmy BIS Best Industry Solutions – Aleksander Kulesz. Administratorem strony jest Aleksander Kulesz prowadzący działalność gospodarczą BIS Best Industry Solutions – Aleksander Kulesz w Bielsku-Białej pod numerem NIP: 937-222-61-13
W ramach przejrzystości zawartych informacji w niniejszej polityce prywatności, dostępny jest stworzony spis treści, tak aby w sposób łatwy można było znaleźć odpowiedzi na pytania w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz innych informacji. Jeśli pojawia się jakiekolwiek wątpliwości w zakresie polityki prywatności w każdej chwili można się kontaktować na adres aleksander.kulesz@gmail.com
Spis treści:
Administrator danych osobowych
Kontakt w sprawie przetwarzania danych osobowych
Źródło danych osobowych i ich danych osobowych
Bezpieczeństwo, cele przetwarzania, archiwum i długość przechowywania
Odbiorcy danych osobowych
Pliki cookies
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Aleksander Kulesz prowadzący działalność gospodarcza w Bielsku-Białej, NIP:937-222-61-13
Kontakt w sprawie przetwarzania danych osobowych
W związku z tym, iż nie mamy konieczności wyznaczania inspektora danych osobowych, w sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz szeroko pojętą prywatnością możesz kontaktować się bezpośrednio pod adresem e-mail aleksander.kulesz@gmail.com
Źródło danych osobowych i ich danych osobowych
W zależności od rodzaju celu, możemy przetwarzać następujące informacje na Twój temat: imię i nazwisko; adres wykonywania działalności gospodarczej; numer NIP; adres e-mail; numer telefonu; dane zawarte w korespondencji do nas kierowanej; numer rachunku bankowego; adres IP; czas spędzony na stronie; Twoją przybliżoną lokalizację ograniczoną do miejscowości. Zakres przetwarzanych danych opisaliśmy precyzyjnie w odniesieniu do każdego celu przetwarzania. Informacje w tym zakresie znajdują się w dalszej części polityki.
Bezpieczeństwo, cele przetwarzania, archiwum i długość przechowywania
Twoje dane osobowe w większości są przekazywane przez Ciebie i dzieje się tak, gdy: składasz zapytanie ofertowe a później zamówienie, podajesz dane uczestników szkolenia lub konsultacji, przesyłasz reklamacje lub odstępujesz od umowy, obowiązku podatkowe i księgowe oraz kontaktujesz się z nami. Poniżej znajdują się szczegóły w zakresie wykonywanych czynności a dotykają danych osobowych.
4.1 Zamówienia – do złożenia zamówienia lub zapytania ofertowego koniecznym jest podanie niezbędnych danych do wykonania dalszych czynności. W przypadku konieczności wystawienia faktury VAT na firmę, musimy znać numer NIP, adres wykonywania działalności gospodarczej oraz numer konta bankowego celem przeprowadzenia procesu rozliczenia. Podanie tych danych jest dobrowolne jednak niezbędne do dalszych czynności. Każde zapytanie, zamówienie jest przechowywane jako email na skrzynce pocztowej. W ramach realizacji zamówienia bądź przygotowania oferty, niezbędne dane są gromadzone w rejestrze. Dane, które są powiązane to rodzaj świadczonej usługi, imię i nazwisko osoby kontaktowej, rodzaj usługi, wybrany sposób płatności oraz termin płatności. Dane zgromadzone w związku z zamówieniem, zapytaniem przetwarzane są w celu wykonania umowy zawieranej poprzez złożenie zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami regulującymi kwestie wystawiania faktur), uwzględnienia faktury w dokumentacji księgowej oraz realizacji pozostałych obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych) oraz w celach archiwalnych na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń, jak również identyfikacji klienta powracającego, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Dane o zamówieniach, zapytaniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, zapytania a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach archiwalnych na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń, jak również identyfikacji klienta powracającego. Mamy obowiązek przechowywać dokumentację księgową, która może zawierać Twoje dane osobowe, przez okres wymagany przepisami prawa.
4.2 Reklamacje i odstąpienia od umowy – jeżeli zostanie złożona reklamacja lub odstąpienie od umowy, to przekazywane są dane osobowe zawarte w treści lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmuję imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy. Dane przekazane nam w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy, a następnie w celach archiwalnych, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Dokumenty reklamacyjne będą przechowywane do czasu upływu terminu uprawnień z rękojmi. Oświadczenia o odstąpieniu od umowy będą przechowywane
4.3 Obsługa korespondencji – Konsultując się z nami, dane osobowe zawarte w treści korespondencji są przekazywane do nas w sposób naturalny, w szczególności jest to adres email oraz imię i nazwisko. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu nawiązania kontaktu. Dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest również nasz usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Każdy ma prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaka z nami była prowadzona (oczywiście w przypadku gdy podlegała archiwizacji), jak również można się domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami.
4.4 Obowiązki podatkowe i księgowe – jeżeli wystawiamy fakturę to wchodzi ona w skład dokumentacji księgowej, która będzie przechowywana przez okres czasu wymagany obowiązującym prawem. Dane osobowe są w takiej sytuacji przetwarzane w celu realizacji ciążących na nas obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych).
4.5 Archiwum – terminy archiwizacji dotyczące przetwarzanych danych osobowych są ustalone na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości, odtworzenia przebiegu współpracy z klientem, wymienionej korespondencji, obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
4.6 Analiza, statystyka, optymalizacja – ewentualne zbierane dane będą służyć tylko w zakresie doskonalenia świadczonych usług. Opisane powyżej działania realizujemy, opierając się o nasz prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO polegający na optymalizacji naszych stron internetowych.
4.7 Bezpieczeństwo danych osobowych – Przy przetwarzaniu danych osobowych jako podmiot przetwarzający zobowiązujemy się do ich zabezpieczenia poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku związanym z przetwarzaniem danych osobowych, o których mowa w art. 32 Rozporządzenia RODO.
4.8 Rejestracja uczestnika szkolenia lub konsultacji – zgłaszając się na szkolenie lub konsultacje, koniecznym jest podać dane niezbędne do wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu oraz dane umożliwiające zorganizowanie konsultacji lub szkoleń online: imię i nazwisko oraz w określonych przypadkach adres e-mail. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wydania zaświadczenia lub przeprowadzenia szkolenia czy konsultacji online. W ramach zamówienia szkolenia lub konsultacji możesz podać swoje dalej idące dane, w szczególności dane, które mogą być wykorzystywane przy składaniu zamówień, takie jak nazwa firmy, adres wykonywania działalności, numer NIP, numer telefonu. W każdej chwili możesz zmodyfikować informacje na Twój temat przekazane nam w związku z rejestracją na szkoleniu lub konsultacjach.
Dane przekazane przez Ciebie w związku z zamówionym szkoleniem lub konsultacjami przetwarzane są w celu świadczenia na Twoją rzecz usługi polegającej na zapewnieniu Ci możliwości skorzystania ze szkolenia online (adres e-mail) oraz wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu . Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania szkolenia oraz czas wypełnienia zobowiązań umowy dotyczącej konsultacji oraz okres, po którym przedawniają się roszczenia zgodnie z art. 118 KC. (1 Art. 118. [Terminy przedawnienia] Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata. Jednakże koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego, chyba że termin przedawnienia jest krótszy niż dwa lata.) W każdej chwili masz prawo dostępu do danych osobowych przez nas przetwarzanych, a jeśli uważasz, że jakiekolwiek informacje są nieprawidłowe lub niekompletne, prosimy o kontakt w tym zakresie, żebyśmy mogli niezwłocznie skorygować te informacje.
Ponadto masz prawo do:
– prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
– prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
– prawo do przenoszenia danych,
– prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli uprzednio wyraziłeś taką zgodę,
– prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem przeze mnie danych osobowych.
Zasady związane z realizacją wskazanych powyżej uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Ci, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Ci w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Twoich danych osobowych. Jeżeli uznasz, że przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Zawsze możesz również zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Ci informacji o tym, jakie dane na Twój temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślesz wiadomość na adres aleksander.kulesz@gmail.com .
5. Odbiorcy danych osobowych – W ramach realizacji swoich usług, korzystamy z usług świadczonych przez podmioty trzecie. Część tych usług wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. Zewnętrzni usługodawcy to: hostingodawca, który przechowuje dane na serwerze, dostawca tworzonego oprogramowania użytkowego w ramach usługi budowy oprogramowania, biuro rachunkowe, które widzi dane na fakturach, firmy zajmujące się dostarczaniem przesyłek, które przetwarzają dane w zakresie niezbędnym do realizacji usługi dostarczenia przesyłki, podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi technicznej, podmiot dokonujący weryfikacji systemu zarządzania jakością. Dane mogą być również przekazywane do urzędów skarbowych w zakresie realizacji obowiązków podatkowo – księgowych, pozostali podwykonawcy, którzy mają dostęp do danych np. drukarnia drukująca certyfikaty. Ponadto, w razie zaistnienia takiej konieczności, dane zostaną również udostępnione podmiotom, organom lub instytucjom uprawnionym do uzyskania takich danych jak służby policyjne, bezpieczeństwa, sądy, prokuratury.
6.Pliki cookies – strona internetowa nasza jak i niemal wszystkie wykorzystują pliki cookies. Są to niewielkie informacje to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny (cookies własne) lub systemy teleinformatyczne podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). W plikach cookies mogą być zapisywane i przechowywane określone informacje, do których następnie systemy teleinformatyczne mogą uzyskiwać dostęp w określonych celach. Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają nam rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies). Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies jako takich, możesz zapoznać się np. z tym materiałem: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
Z plików cookies korzystamy na podstawie Twojej zgody, za wyjątkiem sytuacji, gdy pliki cookies są niezbędne do prawidłowego świadczenia na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną. Pliki cookies, które nie są niezbędne do prawidłowego świadczenia usługi drogą elektroniczną, pozostają zablokowane do czasu wyrażenia przez Ciebie zgody na korzystanie przez nas z plików cookies. Podczas Twojej pierwszej wizyty na naszej stronie wyświetlamy Ci komunikat z pytaniem o Twoją zgodę wraz z możliwością zarządzania plikami cookies, tj. zdecydowania, na które pliki cookies się godzisz, a które chcesz blokować.
W zakresie Twojej zgody na pliki cookies, przyjmujemy wariant, zgodnie z którym taką zgodę wyrażasz poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub dodatkowego oprogramowania wspierającego zarządzanie plikami cookies. Przyjmujemy, że godzisz się na wszystkie pliki cookies przez nas stosowane, które nie są blokowane przez Twoją przeglądarkę lub dodatkowe oprogramowanie, z którego korzystasz. Pamiętaj, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych na naszej stronie oraz powodować trudności w korzystaniu z naszej strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies. Przykładowo, jeżeli zablokujesz pliki cookies wtyczek serwisów społecznościowych, przyciski, widgety oraz funkcje społecznościowe zaimplementowane na naszej stronie mogą być dla Ciebie niedostępne.